راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه رگ های خونی را تقویت کنیم؟ 

سیستم گردش خون باید تمیز و قوی باشد تا از بیماری‌های خاصی که از کلسترول بالا گرفته تا لخته شدن خون یا حملات قلبی را شامل می‌شود جلوگیری کند.  رگ‌های خونی ما بخش بسیار مهمی از بدن ما هستند و ارزش مراقبت از آن‌ها را دارد. در این مقاله بهترین درمان‌های خانگی برای تقویت آن‌ها را به شما می‌گوییم.  رگ‌های خونی ساختار‌های توخالی و لوله‌ای هستند که خون را از قلب حمل می‌کنند و آن را در سراسر بدن جمع می‌کنند. آن‌ها به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند:  

شریان‌ها:

 شریان‌ها خون را از قلب به اندام‌ها می‌برند و اکسیژن و مواد مغذی را حمل می‌کنند. آن‌ها ضخیم هستند زیرا باید فشار زیادی از خون اکسیژن دار را تحمل کنند.  ماهیچه‌های دیواره‌ها منقبض و منبسط می‌شوند تا فشار خون و میزان خونی که به هر اندام می‌رسد را کنترل کنند.

مویرگ‌ها: 

این مویرگ‌ها دیواره بسیار نازکی دارند و می‌توانند بین شریان‌ها و سیاهرگ‌ها ارتباط برقرار کنند. آن‌ها مواد را بین بافت‌ها و خون جابه جا می‌کنند.  

رگ‌ها:

 رگ‌ها خون را برعکس از شریان‌ها، از اندام‌ها به قلب و سپس به ریه‌ها می‌برند تا دی اکسید کربن را با اکسیژن مبادله کنند.  بنابراین به طور خلاصه مسیری که خون طی می‌کند شامل قلب، شریان‌ها، مویرگ‌ها، ورید‌ها و دوباره قلب است.

برای تقویت‌کننده رگ‌های خونی چه مواد غذایی را مصرف کنیم؟ 

یک رژیم غذایی سالم برای اینکه بدن ما در شرایط عالی قرار گیرد ضروری است. این در مورد رگ‌های خونی نیز صدق می‌کند. اگر می‌خواهید آن‌ها را قوی و سالم نگه دارید و از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی معمولی جلوگیری کنید توصیه می‌شود از غذا‌های زیر استفاده کنید:

- بروکلی: 

بروکلی می‌تواند از تشکیل لخته جلوگیری کند و سطح لخته‌های خون را کاهش دهد.  به علاوه این سبزیجات متعلق به گروه چلیپایی حاوی لوتئین است ماده‌ای که از زوال زودرس بافت‌های نرم چشم جلوگیری می‌کند. بنابراین به جلوگیری از ایجاد آب مروارید کمک می‌کند.

- انار:

 آنتی اکسیدان‌های این میوه برای از بین بردن هر چیزی که به بدن آسیب می‌زند کمک می‌کند. در واقع نوشیدن نصف فنجان از آب این میوه در روز ممکن است به جلوگیری از تجمع مواد مضر در رگ‌های خونی کمک کند.  برای کسانی که از فشار خون بالا و دیابت رنج می‌برند توصیه می‌شود. با این حال بهتر است آب میوه را فوراً برای مصرف آماده کنید زیرا با گذشت زمان مواد مغذی خود را از دست می‌دهد.

- پیاز: 

پیاز خواص بسیار مفیدی برای سلامتی ما دارد. آن‌ها ضد التهاب هستند و به جلوگیری از تشکیل پلاک که باعث تصلب شرایین می‌شود کمک می‌کنند. مصرف کافی از این سبزیجات به رگ‌های خونی شما کمک می‌کند تا سالم و قابل ارتجاع باشند. پیاز نیز در بیماران دیابتی توصیه می‌شود و خواص آن‌ها در صورت مصرف خام بیشتر است.

- گوجه فرنگی:

 آن‌ها منبع بسیار خوبی از مواد مغذی هستند که از سیاهرگ‌ها و شریان‌ها محافظت می‌کنند و عملکرد رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. این به دلیل مقادیر بالای لیکوپن آن‌ها است که خطر ایجاد انسداد در سیستم گردش خون را کاهش می‌دهد. گوجه فرنگی سطح کلسترول اکسید شده را کاهش می‌دهد و به عنوان عوامل ضد التهابی غیر استروئیدی عمل می‌کند. آن‌ها را می‌توان به صورت خام، پخته یا سرخ شده مصرف کرد و همچنان از فواید آن‌ها لذت خواهید برد.  

سایر غذا‌هایی که برای رگ‌های خونی شما مفید هستند شامل:

  • پرتقال‌ها
  • گیلاس
  • هندوانه
  • توت فرنگی

 

برای پاکسازی عروق خونی چه کار کنیم؟

عادات بد روزانه مانند ورزش نکردن و رژیم غذایی پر از چربی و قند و کم تحرکی منجر به بیماری قلبی می‌شود. عادات بد روزانه مانند ورزش نکردن و رژیم غذایی پر از چربی و قند و کم تحرکی منجر به بیماری قلبی خواهد شد. اگر سیگاری هستید باید سیگار را ترک کنید زیرا سیگار حاوی مواد مضری است که بر اندام‌های مختلف از جمله رگ‌های خونی تأثیر می‌گذارد.

 

منبع:

steptohealth.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋